Köpvillkor

Allmänna Villkor

Chocolat tillämpar konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Köp måste göras av personer som är över 18 år gamla. För personer under 18år krävs målsmans medgivande, dock inte tobaksvaror eller andra produkter som enligt lag kräver att måste vara över 18 år. 

Priser

Alla priser i butiken är inklusive moms om inte annat är angivet. 12% moms för ätbara produkter och 25% för icke ätbara produkter samt tobaksvaror. Vi förbehåller oss rätten att, utan förvarning, justera priserna.  

Beställning

Beställning via webbutiken är bindande endast efter orderbekräftelse skickats till kund. Innan bekräftelse mottagits har Chocolat rätt att neka köp.  Om du beställt en vara av misstag, meddela oss direkt. Om du som kund beställt en vara som inte finns i lager, kommer vi att meddela dig detta och återkomma så fort som möjligt.

Betalningsvillkor

Alla betalningar sker via Stripe. För fullständiga villkor: https://stripe.com/en-se/ssa

Gäller för både privatpersoner och företag.

Betalningsmetoder

Betalkort

Kreditkort

Apple Pay

Google Pay

 

Leveransvillkor

Våra paket skickas med antingen PostNord eller via DHL.  Leveranstiden är ca. 2–5 arbetsdagar.  Målet för oss är att du ska ha ditt paket hos dig eller ditt ombud inom 2–5 arbetsdagar. Ibland kan det ta lite längre tid som tyvärr är utanför vår makt. Om du fortfarande inte fått ditt paket inom 10 arbetsdagar, kontakta oss.

Frakt

Frakt kostar 49kr. Alla beställningar över 500kr är fraktfria. I dagsläget erbjuder vi enbart Hemleveranser inom Uppsala. Det kostar 99kr oberoende av hur mycket man köper för.

Öppet Köp/Ångerrätt

Chocolat tillämpar distansavtalslagen. Detta innebär att du som kund har 14 dagars returrätt, utan att ange anledning. Varan eller varorna ska dock vara i oförändrat skick och i originalemballage. Om något av dessa saknas eller om varan anses vara i sämre skick än vid tillfället den skickades från vårt lager, har vi rätt att debitera det fulla priset. Kund ska själv stå för returkostnaden. Vid retur meddela oss i förväg innan du skickar tillbaka din vara. När vi tagit emot din vara återbetalas dina pengar.

Reklamation

Chocolat tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Detta innebär att vi byter ut trasiga eller felaktiga produkter utan extra kostnad. Skulle det däremot vara en synlig skada på paketet vid uthämtning hos ombud meddela detta till fraktbolaget och skicka tillbaka paketet till oss med en beskrivning om varför den skickas tillbaka.

Outlösta Paket

Om du mot förmodan inte löser ut ditt paket inom tiden för respektive fraktbolag, kommer du att debiteras en avgift för detta. Den är för närvarande 235kr. Detta kommer att debiteras i efterskott. Om du inte betalar denna avgift i tid, lämnas ärendet över till inkassoservice. Detta görs utan undantag.

Reservation 

Chocolat reserverar sig mot felaktigheter i pris, beskrivningar eller annat innehåll i webbutiken.    

 
 
 

Ett familjeföretag som brinner för livets goda. Uppsalas största utbud av choklad, lakrits och annan konfektyr samt cigarrer och pipor. Ett perfekt ställe att hitta presenter eller något att lyxa till vardagen med! LÄS MER...

  • Facebook
  • Instagram

Kundtjänst

© Chocolat Uppsala